CONTRACT-CADRU
de comercializare a pachetelor de servicii turistice Nr. …. din …..……
Părţile contractante:
S.C Travel Time D&R, cu sediul în Bucuresti, Str. Anton Pann , Nr. 2, parter, ap.3, sector 3, Bucuresti, cod unic de înregistrare 17926970, titulară a Licenţei de turism nr. 236/04.12.2018, cu sediul în str. Mircea Vulcanescu, nr. 45, sector 1, Bucuresti, reprezentată prin Andrei Valeriu Stefan în calitate de Director general, denumită în continuare Agenţia TRAVEL TIME.
şi turistul
Domnul/doamna . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . .. . . . . . .. . . . . .. . . . . .. . .. . . . . . . .. . . . .. . . . .. . . . . . . . ..
CNP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... ., denumit/ă în continuare Turist au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract, şi eliberarea documentelor de plată.
II. Preţul
Preţul contractului este ………………………… şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi T.V.A (conform Anexa 1). Plata se va face
• La momentul rezervarii un avans .............. reprezentand suma de ...............
• Pana pe data de …………………., o diferenta de …..%, reprezentand suma …………..
• Pana pe data de ……………………, restul de …% reprezentand suma de ………………..
Plata serviciilor turistice aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de vanzare comunicat de Banca Unicredit in ziua emiterii facturii, conform art. 290 alin 2 Cod Fiscal.
III. Drepturile si obligatiile Agentiei
1. În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 10 zile înainte de data plecării. Agentia este exonerata de răspundere în cazul în care neîndeplinirea obligatiei de informare a clientului în termenul arătat mai sus se
datoreaza unor circumstante anormale si imprevizibile, independente de vointa celui care le invocă si care nu au putut fi evitate.
2. Agenţia poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării sau micşorării, după caz, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (greva, conflicte politice si de razboi, situatii catastrofale, de pericol public, atac terorist, embargou international, precum si în cazul în care companiile aeriene în mod unilateral stabilesc limite de raspundere sau aduc modificari cu privire la orar sau itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.)
5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului, în termen de 7 zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contractarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
6. Agentia îsi rezerva dreptul de a schimba hotelul cu altul, de aceasi categorie, în cazul suprarezervarilor sau problemelor tehnice.
VI. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări. Pentru modificare de nume se perecepe o taxa de 50 EUR/persoana.
2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament, turistul are obligaţia să respecte programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18,00 a zilei de intrare şi se termină la ora 12,00 a zilei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihnă şi/sau de tratament; în staţiunile din ţară, altele decât cele de pe litoral, cazarea se face începând cu ora 14,00 a zilei de intrare şi se termină cel târziu la ora 12,00 a zilei următoare celei înscrise pe bilet.
3.1. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
3.2. În cazul în care Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
3.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de turisti, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 10 zile calendaristice premergătoare datei plecării; Numarul minim de turisti pentru călătoriile cu avionul este de 80% din locurile pasagerilor din avion, doar dacă nu este specificat altceva in actele aditionale
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
4. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii.
Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
5. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
6. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament), în vederea acordării serviciilor turistice.
7. Turistul raspunde pentru corectitudinea datelor furnizate Agentiei la momentul rezervarii (ex.: nume prenume, data nasterii, nr. pasaport, domiciliu etc.), pentru valabilitatea documentelor personale (carte de identitate/pasaport temporar sau normal cu valabilitate de minim 6 luni) si pentru eventualele prejudicii cauzate în urma informatiilor eronate.
Turistul are obligatia de a se informa cu privire la conditiile de calatorie impuse de institutii precum: Ambasade, Ministere, Politia de Frontiera si sa respecte prevederile legale cu privire la regimul pasapoartelor, al vizelor, de vama, asigurare de sanatate, etc, precum si prevederile legale privind conditiile de intrare, sedere, iesire în/din tarile incluse în excursiile la care participa. Prejudiciile materiale si morale cauzate din necunoasterea sau nerespectarea legilor sau regulilor vor fi suportate de turist. În cazul în care, din nerespectarea celor de mai sus, turistul nu poate sa participe la calatoria turistica, Agentia este exonerata de raspundere si nu poate fi obligata la restituirea sumelor de bani platite de catre turist.
În cazul în care turistul, din vina sa, nu a beneficiat de serviciile turistice la calitatea contractata, nu este îndreptatit la despagubiri. Turistul raspunde pentru siguranta propriilor bagaje.
8. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalități suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obligația de a îndeplini toate cerințele legale.
9. Turistul se obliga sa respecte toate regulile impuse de compania aeriana pe durata zborului. În cazul în care compania aeriana sau touroperatorul nu stabileste alte limite, greutatea maxima a bagajelor este de
……. kg cala + kg bagaj de mâna.
10. Turistul ia la cunostinta faptul ca perioada sejurului include si ziua plecarii si ziua întoarcerii; durata sejurului înseamna perioada si numarul de zile calendaristice între ziua plecarii si ziua întoarcerii, indiferent de ora de plecare si de întoarcere. Numarul noptilor incluse în sejur nu înseamna nopti calendaristice, sunt nopti hoteliere si sunt calculate conform regulilor de cazare hoteliere: noaptea hoteliera începe de la ' check in ' – care este posibil de la orele 14:00 dintr-o zi si tine pâna la orele 12:00 din ziua urmatoare, indiferent de durata efectiva de sedere.
11. Agentia este exonerata de raspundere, valabilitatea si clauzele Contractului de calatorie nu sunt afectate în cazul unei eventuale modificari de orar de zbor impus de companiile aeriene, datorita caruia ora decolarii se decaleaza de la o zi calendaristica la alta.
Turistul are obligatia sa se intereseze despre orarele de zbor aferente calatoriei în cauza înainte de contractarea acestora. Prin comandarea calatoriei si semnarea contractului de calatorie Turistul afirma ca a luat la cunostinta si a acceptat orarul de zbor; dupa confirmarea rezervarii nu poate cere renuntare fara penalizare, reducere de pret sau alte reduceri pe motivul necunoasterii orarului de zbor.
V. Renunţări, penalizări, despăgubiri
1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
a) ......% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face pana la data de .........................
b) ......% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face pana la data de .........................
c) .......% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de zile
înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.
2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniţă de către poliţia de frontieră.
6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
VI. Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).
2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 3 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 35 zile calendaristice, să comunice turistului raspunsul.
În cazul în care turistul nu respecta termenul si conditiile prevazute pentru depunerea reclamatiei scrise Agentia nu este obligata sa plateasca despagubiri.
VII. Asigurări – Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilităţii sau falimentului agentiei de catre OMNIASIG Vienna Insurance Group din localitatea Bucuresti, Aleea Alexandru, nr. 51, sector 1; tel 021.405.74.20, fax: 021.405.25; prin polita I nr. 56208/ 05.10.2022.
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.
VIII. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, după caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice.
IX. Protectia datelor cu caracter personal
1. Datele cu caracter personal ale calatorului vor fi prelucrate in conformitate cu dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date. Calatorul va furniza Agentiei datele personale solicitate si este de acord cu prelucrarea acestora in scopul derularii si monitorizarii prezentului Contract de catre Agentie. De asemenea, Calatorul, declara ca este titular al drepturilor parintesti si este de acord cu prelucrarea datelor personale ale copiilor minori sub 16 ani care il insotesc, dupa caz.
2. Calatorul are dreptul de acces si de informare privind datele personale si dreptul de a corecta/modifica orice astfel de date, dreptul de opozitie, precum si dreptul de a solicita portarea (mutarea) sau stergerea acestora. Daca are intrebari sau cereri cu privire la prelucrarea datelor sale personale, acesta se poate adresa la adresa de e-mail office@travel-time.ro.
3. Prelucrarea datelor personale de catre Agentie se va face doar prin personalul propriu si se va limita accesul la acele persoane care indeplinesc, gestioneaza si monitorizeaza obligatiile prevazute in prezentul contract.
4. In vederea indeplinirii obligatiilor contractuale ale Agentiei unele date cu caracter personal ale Calatorului pot fi transferate catre terte persoane care presteaza serviciile de transport, cazare, sau alte servicii de calatorie necesare, inclusiv in afara Uniunii Europene, dupa caz, situatie in care vor fi luate toate masurile tehnice rezonabile pentru protejarea acestora. De asemenea, datele cu caracter personal pot fi puse la dispozitia autoritatilor statului roman indreptatite sa solicite si, respectiv, sa primeasca astfel de informatii.
5. Agentia se angajeaza sa adopte masuri de securitate tehnice si organizatorice adecvate pentru a:
a) impiedica orice persoana neautorizata sa aiba acces la sistemele informatice de prelucrare a datelor cu caracter personal proprii, cum ar fi:
- citire, copiere, modificare sau eliminare a suporturilor de stocare;
- divulgarea, modificarea sau stergerea neautorizata a datelor cu caracter personal stocate;
- utilizarea neautorizata a sistemelor de prelucrare a datelor prin mijloace de transmisie de date.
b) se asigura ca utilizatorii sai autorizati pot accesa numai datele cu caracter personal la care se refera dreptul lor de acces;
c) inregistra cand si cui au fost comunicate datele cu caracter personal;
d) se asigura ca, in timpul transmiterii de date cu caracter personal si al transportului mediilor de stocare, datele nu pot fi citite, copiate sau sterse fara autorizare;
e) delimita zonele de acces astfel incat sa nu fie permis accesul persoanelor neautorizate in locatii/incaperi unde sunt prelucrate date cu caracter personal.
6. Datele cu caracter personal vor fi stocate pentru o perioada de maximum 5 ani in bazele de date sau pentru perioade mai mari, doar in situatia in care acest lucru este obligatoriu potrivit unor dispozitii legale.
X. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate, precum si a tuturor celorlalte acte normative incidente.
3. Calatorul declara ca Agentia l-a informat complet cu privire la conditiile de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii de calatorie inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin mijloace electronice, calatorul isi exprima acordul si luarea la cunostinta cu privire la conditiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, in conformitate cu oferta Agentiei.
4. Litigiile aparute intre parti se rezolva pe cale amiabila in caz contrar partile inteleg sa se adreseze instantelor de judecata competente.
SC Travel Time D&R SRL,
Reprezentant,
ANDREI STEFAN VALERIU
......................................................
Turist,
Numele
......................................................
Anexa nr. 1 la contract ..... din data de.......................................
Pachet turistic
…………………………………………………………………………………….
Perioada ……………………………………….. Destinatia: …………………………………….. Hotel/ resort: ………………………………… Tip camera: ………………………………….. Tip masa: ……………………………………….. Persoane cazate in camera:
• …………………………………………………… .
• ……………………………………………………..
• ……………………………………………………..
• ……………………………………………………..
• ……………………………………………………..
Tariful include:
• Bilet de avion: da nu
• Taxe de aeroport: da nu
• Transfer aeroport-hotel: da nu
• Transfer hotel – aeroport: da nu
• Cazare si masa în funcție de hotelul ales
• Asistenta turistica
Tariful nu include:
• Asigurare medicala;
• Asigurare storno;
• Intrari la obiective turistice;
• Excursii optionale.
Conditii anulare:
- Penalizare ……..% daca anularea se face pana in data de ………………………….
- Penalizare ….....% daca anularea se face in intervalul de ………………………….
- Penalizare ……% daca anularea se face dupa data de ……………………………..
Orar de zbor, valabil la momentul rezervarii (acesta poate suferi modificari):
Bucuresti OTP - …………………………, plecare la ora ajungere la
ora………….
……………..………….. - Bucuresti OTP plecare la ora ajungere la
ora………….
!!!! Atentie!!! Orarul de zbor este valabil la momentul rezervarii, acesta poate suferi modificari. Va rugam sa verificati cu 48 ore inainte de plecare.
SC Travel Time D&R SRL,
Reprezentant,
ANDREI STEFAN VALERIU
......................................................
Turist,
Numele
......................................................